2 Aralık 2008 Salı

RSS & iGoogle => Takipteyim!


{Anime arşivimi ve iGoogle sayfamı gören arkadaşlarımın tepkisini acımadım yakaladım bir de utanmadan sergiliyorum!}

Son çıkan anime ve manga bölümlerini nasıl takip ediyorsunuz? En son hangi grup çıkarmışsa onu mu indiriyorsunuz yoksa sabırla beklediğiniz fabsub grupları var mı? Ben ANIDB'deki puanlama ve yorumlara bakarak takip edeceğim grubu seçiyorum ve isterse 4-5 bölüm geriden gitsin azim ve sabırla aynı grubun sublarını indiriyorum. Çünkü çevirirken terimlerde vs. değişiklik oluyor ve her grup güzel çeviri yapamıyor. Hemen her grubun kendisine ait bir sayfası ve ayrı olarak torrent sayfaları oluyor. Kendi sayfalarının olmasa bile(ki %90 vardır) bu "torrent" sayfalarının RSS özelliği bulunuyor. Bu sayfaları tek tek sürekli takip etmek çok uğraştırıcı (eğer yeni sezonun en az yarısını seyrediyorsanız tabii (>_>). Yani anime seyretmek ve yeni çıkanları takip etmek aslında çok yorucu ve zor bir iş!!! (Otakuu otakuuu nidaları beynimde yankılanıyor bu cümleleri yazarken:p.)


{Bu benim eğer 19 inch LCD'imde anime seyretmiyorsam muhtemelen çeviri dosyaları arasına gizlediğim mangaları okurkenki olağan halim, gerçi ben Vaio kullanıyorum. "It's a Sony!!! It's a Vaio!!! Akiba-kun!" Bu arada Kannagi 7. bölümde "It's a Sony!!!" repliğinden sonra farkettim Akiba-kun tam bir Sony delisi kırmızı bir Vaio'su da varmış.}


Aslında bu takip çılgınlığım iGoogle'ı ve turuncu RSS butonunu keşfetmemle başladı \(*__*)/... iGoogle'a oluşturduğum Anime sekmesi altında her grubun sayfasını ekleyip üstüne takip ettiğim blogları da ekleyince, aşağıda sadece çeyreği görünen uzun bir liste ortaya çıktı.Ama ne oldu? Tek bir sayfada kim ne hangi bölümü ne zaman çıkarmışı rahat rahat takip edebiliyorum artık. Sanırım bütün gün kapanmayan ve sürekli kendi kendini güncelleyen web sayfam; iGoogle. Bir de gittikçe büyüyen bir theme çeşitliliği var ki haftada bir theme değiştirmek ayrı bir eğlence. Ama favori temalarım diye bir sekme olmaması beni üzüyor.



Anime blog takibimin nasıl başladığını hatırlamıyorum bir baktım ki ben sürekli kim hangi anime hakkında ne yazmış onu takip ediyor olmuşum. Genelde Singapur'da yaşayan anime fanlarının oluşturduğu bu ingilizce bloglar japonca bildiklerinden çıkan animenin sublanmasını beklemeden anında seyredip bölüm özetlerini vermeleri acaba nolmuş diye deliren bizim gibi dil fakirleri için çok iyi bir kaynak. Bir deişin eğlencesi ve kişisel yorumlar eklenince sevdiğinizin blogcuları takip etmek daha zevkli hale geliyor. Bir de düzenlenen fuarlara gidip gezip fotoğrafları yayımlamaları varki o delirtiyor kıskançlıktan işte!!! Türkiye'de bu tarz bir anime blog çılgınlığı olmaması beni üzüyor T.T, genelde forumlara yayılmış durumda.. Zaten toplasan kaç kişi anime seyrediyor ki? Benim çevremde benden başka kimse seyretmiyor T____T kurushii desu!! MTV Anime ile bayağı bir yayılacak sanırım, (yayılıyor da ama herkes öhö90'lıöhö,öhö88'liöhö nerede benim kuşağım nerede EVA'cılar T_T herkes çoluk çocuğa karışıp unuttu mu? T___T). İstiyorum ki psikologlar Esra Ceyhan'a çıksın, "Çocuklarımız anime seyrediyor manga okuyor zaten Japonya'da bunlar adam da öldürüyor!!! Ne manyaklıklar yapıyorlar!!" durumuna gelelim biz de :P.. Esra Ceyhan "AAAA!!!" yapsın seyirceye dönüp gözlerini açıp bak bak gördün mü edasıyla, öyle popüler olsun :lol.


{Bu manga ve blog takip hesabım, bu adrese laptopumdan bağlandığımdan farklı gmail hesapları kullanıyorum, manyaklıkta sınır yok tabii:P}

Anime Nano da neredeyse bütün ingilizce anime bloglarını RSS yoluyla takip eden ve en son yayımlanan postları kısa kısa geçen bir site. Buraya çok takılmasam da arada bakıyorum. Bir de Google Reader var ama ben başlıklara bakıp sonra eğer ilgimi çekerse blogun kendisine girip okumayı daha çok seviyorum. Google Reader bu açıdan pek ilgimi çekmedi. Sizin takip yöntemleriniz neler? RSS ve igoogle'ı böylesi kullanıyor musunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kategoriler

Anime (103) shounen (58) Komedi (33) Manga (29) dram (28) aksiyon (26) Slice of Life (23) doğaüstü (18) Bleach (16) Haber (16) shoujo (16) düşlem (13) gizem (13) Nichijou (11) Seinen (10) macera (10) korku (9) Kyoto Animation (8) Zombie Loan (8) Light Novel (7) Müzik (7) OST (7) bilim kurgu (6) kış 2012 (5) Binchou-tan (4) Harem (4) Kyou Kara Maoh (4) Natsume Yuujinchou (4) ToraDora (4) froth-bite (4) mecha (4) Ecchi (3) Puella Magi Madoka Magica (3) Shakugan no Shana II (3) Tarihi (3) hayao miyazaki (3) mahou shoujo (3) Baka to Test (2) Danshi Koukousei no Nichijou (2) Fangirling (2) Ika Musume (2) Kurenai (2) Kurogane no Linebarrel (2) Maria+Holic (2) OVA (2) Shugo Chara (2) Skip Beat (2) Takvim (2) Tegami Bachi (2) Toshokan Sensou (2) bishounen (2) ef - a tale of memories (2) isao takahata (2) psikolojik (2) rinne no lagrange (2) studio ghibli (2) AAA (1) Adarushan no Hanayome (1) Akagami no Shirayuki Hime (1) Akikan (1) Akuma to Dolce (1) Allison to Lillia (1) Anket (1) Ashita no Yoichi (1) Azumanga Daioh (1) Baby Princess (1) Birdy the Mighty (1) Bokura Wa Itsumo (1) Chi's Sweet Home (1) Double Arts (1) Eensy Weensy Monster (1) Freedom (1) Fullmetal Alchemist (1) Genji Monogatari Sennenki (1) Genshiken (1) Gosick (1) Hakushaku to Yousei (1) Hana to Akuma (1) Hetalia Axis Powers (1) Hidamari Sketch (1) Honey Hunt (1) Hoshi wa Utau (1) Inuyasha (1) Itazura na Kiss (1) Junk Town (1) Kamisama Dolls (1) Kemono no Souja Erin (1) Kigeki (1) Kiniro no Corda (1) Koibana Koiseyo Hanabi (1) Konnichiwa Anne (1) Koukaku no Regios (1) Kurokami (1) Kuroshitsuji (1) Kyou Koi wo Hajimemasu (1) Kyousogiga (1) Last Exile (1) Lovely Complex (1) Mahou Tsukai ni Taisetsu na Koto - Natsu no Sora (1) Maria-sama ga Miteru (1) Muv-Luv (1) Nodame Cantabile (1) Number (1) Nurarihyon no Mago (1) OAV (1) ONA (1) Otoyomegatari (1) Planetes (1) Psyren (1) RideBack (1) Romantik (1) Sangatsu no Lion (1) Sekai Meisaku Gekijou (1) Sekirei (1) Shout (1) Shuhei Kita (1) Sket Dance (1) Soul Eater (1) Sousei no Aquarion (1) Special A (1) Stranger - Mukou Hadan (1) Viper's Creed (1) Wallpaper (1) White Album (1) Z-Mazinger (1) Zettai Heiwa Daisakusen (1) a channel (1) ame to shoujo to watashi no tegami (1) anemone (1) aniplex (1) another (1) arete hime (1) askeri (1) detective conan (1) figür (1) flcl (1) fruits basket (1) fumiko no kokuhaku (1) fushigi yuugi (1) gainax (1) ghibli müzesi (1) goro miyazaki (1) hiiro no kakera (1) iblard jikan (1) inoue naohisa (1) inu x boku SS (1) japonya (1) josei (1) kill me baby (1) koisento (1) lucky star (1) mashiro no oto (1) mimi wo sumaseba (1) monster (1) neon genesis evangelion (1) out of sight (1) oyun (1) recorder to randoseru (1) sayonara zetsubou sensei (1) seiyuu (1) shaft (1) shitsuren chocolatier (1) sinema (1) smut (1) sora no woto (1) the pillows (1) tokyo (1) tokyo marble chocolate (1) un-go (1) vinland saga (1) watashi ni xx shinasai (1) yamanade (1) yuki kajiura (1) zero no tsukaima (1)