6 Ocak 2009 Salı

Maria + Holic - Kız Liseleri & Seiyuu'ların yetenek sınırları


Maria+Holic ilk izlenim;

Kış 2009 animeleri yavaş yavaş çıkmaya başladı ben her zamanki gibi en kaliteli sub'ı beklerken henüz Akikan!'ı seyredemedim. Bu kötü raw'ların nedeni Maria+Holic'de olduğu gibi TV'de yayımlanmadan önce ilk bölümleri şirketlerin internet üzerinden sunması. "Pre-airing" denilen olay.. Neyse Maria+Holic'in kalitesi çok da kötü değildi o yüzden gg sub'ın versiyonunu indirdim. Ama Akikan! için hala daha kaliteli bir sub bekliyorum.

Daha önce de söylemiştim mangasını okurken ilk etapta konuyu sevmemiştim ama Hatenkou Yuugi'nin mangakası Endou Minari'nin elinden çıktığı için biraz daha sabredip animesine şans vermeye karar verdim.

Sonuç olarak şu kız lisesi ortamları hem aşırı nostaljik geldiğinden hem de üniformalarına bayıldığımdan ve seiyuu'ların muhteşemliğiyle ben bu seriyi seyredicem.
Tabii bizim kız lisemizde böyle güzeller güzeli gender-bender olayları yoktu :sob:sob: ya da böyle şirin üniformalarımız \(>o<)/. Bu animeyi seyretmemin en büyük nedeni Shidou Mariya'nın seiyuusu "Kobayashi Yuu" olacak. Birbirinden farklı iki ayrı tonlama ancak bu kadar güzel seslendirilebilirdi.
{En çok son sınıf sempailerin üniformalarını sevdim gömlek, yelek ve etek kombinasyonu süper olmuş}

Kedi kulaklı yurt başkanı-sensei ise yine seiyuusuyla gönlümü kazandı konuşma tarzına bayıldım. Sawashiro Miyuki ilk Kurenai'de dikkatimi çekmişti sonradan Hidamari Sketch'de Landlady (Ooya-san), Kannagi'de Tsugumi, Toshokan Sensou'da Shibasaki ve en son Letter Bee'de sulu gözlü Lag Seeing olarak gördükten sonra şimdi de "Goddo" yurt başkanı olarak Maria+Holic'de duydum (daha çok var aslında ama bunlar şimdi aklıma gelenler).

Ve gelelim şeytan ötesi şeytan über trap sevgili Mariya-chan'ın "maido'su" Matsurika'ya.. Ben Matsurika'yı saç rengi, göz rengi vs. uyumuyla Mariya-chan'dan daha çok seviyorum. Biraz da Mariya-chan'a "unko-yarou, kono kuso-okama" diyip laf sokan karakterinden kaynaklanabilir :P. Aralarında pek "efendi&hizmetçi" ilişkisi yokmuş gibi görünüyor. Ve tabii son zamanlarda en sevdiğim seiyuu'lardan Inoue Marina'nın da Matsurika'yı sevmemde büyük bir etkisi var. Sonuçta Toshokan Sensou'dan Iku ve Skip Beat!'den Kyoko-sama gibi iki süper hatun karakteri seslendirmiş bir seiyuu'dan bahsediyorum (ultra feminist mode on).

{Bu sahnede Kanako'nun cesaretine bakakalıp O_O sonra kendimi yere attım :lol: Mariya-chan'ın yüzde yüz trap olduğunu bizzat doğruladı.}

Animasyonun kalitesi, seiyuuların başarısı ve yönetmenlerin tarzı Endou Minari'nin havasıyla çok güzel uyum sağlamıştı. İlk andan itibaren aklıma Sayonara Zetsubou Sensei ve Hidamari Sketch'i aklıma getirdi. Sonradan baktım yanılmamışım.

Sanat Yönetmeni; Iijima Toshiharu "Hidamari Sketch, Mahou Tsukai ni Taisetsu na Koto: Natsu no Sora'da" ve Yönetmen; Shinbo Akiyuki "Sayonara Zetsubou Sensei, Hidamari Sketch'de" çalışmışlar.

Müzikler de yine çok güzeldi. Açılış şarkısını henüz duymadım ama kapanışı "Kimi ni Mune Kyun" sevdim. Yukarıda adı geçen üç seiyuu seslendirmişler; Inoue Marina, Sanada Asami ve Kobayashi Yuu.

{Mesu Buta! Kono Dou Hentai! Yuri-musume! Lesso onna! eto setaro..}


Sonuç olarak; her ne kadar benim için bir eksi puan olmasa da Kanako'nun düşünce anlarını "çok konuşuyor" diye düşünüp seriyi o kadar da çok sevmeyenler olabilir. Bazı yerlerde geri alıp okudum cidden hızlı geçiyordu. Ama Mariya-chan'ın şeytanlıkları ve Matsurika için seyrediceğim bir seri. Zaten 13 bölümlük bahar sezonuna kadar kışın fena gitmeyecek.

Bonus Maria + Holic (Daha büyük versiyonları için üzerine tıklayın);




Bir kaç tane daha Yeni Yıl Mesajı;

Nabari no Ou'nun mangakası Kamatani Yuhki'den;


{Raimei di mi?}

En güzel figürleri üreten Good Smile Company, Washinomiya türbesindeki (animenin açılışında da görülen) yeni yıl kutlamaları için özel Lucky Star nendroidleri üretti.



Ef a tale of melodies ve memories serilerinin ve oyunlarının şirketi Minori'den;


{Ef - a tale of melodies; Nagi Hirono}

Asagiri No Miko'nun (Shrine of the Morning Mist) mangakası Ugawa Hiroko özel olarak yeni yıl için çizip renklendirdi. Manga 2002 yılında animeye de uyarlanmıştı.;



Wedding Peach'in mangakası Yazawa Nao'dan;



Emma'nın ve yeni başlayan Otoyomegatari'nin mangakası Mori Kaoru'dan;



Eureka Seven'ın karakter tasarımcısı Yoshida Kenichi'nin yeni yıl ilüstrasyonu;



Sore Dewa minnasan, White Album'ün ilk bölümünü seyretmek üzere yazıma son veriyorum (>__<), nasıl bir seri olacak bilmiyorum çok umutluyum...

1 yorum:

  1. Maria+Holic gerçekten güzel bir seri olacak.
    (uhhuh yoruma bak insan birkaç satır bir şey yazar ama ne yazıkki birşey bulamadım Shimbo'dan çok şey bekliyorum gene bu sezon.)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kategoriler

Anime (103) shounen (58) Komedi (33) Manga (29) dram (28) aksiyon (26) Slice of Life (23) doğaüstü (18) Bleach (16) Haber (16) shoujo (16) düşlem (13) gizem (13) Nichijou (11) Seinen (10) macera (10) korku (9) Kyoto Animation (8) Zombie Loan (8) Light Novel (7) Müzik (7) OST (7) bilim kurgu (6) kış 2012 (5) Binchou-tan (4) Harem (4) Kyou Kara Maoh (4) Natsume Yuujinchou (4) ToraDora (4) froth-bite (4) mecha (4) Ecchi (3) Puella Magi Madoka Magica (3) Shakugan no Shana II (3) Tarihi (3) hayao miyazaki (3) mahou shoujo (3) Baka to Test (2) Danshi Koukousei no Nichijou (2) Fangirling (2) Ika Musume (2) Kurenai (2) Kurogane no Linebarrel (2) Maria+Holic (2) OVA (2) Shugo Chara (2) Skip Beat (2) Takvim (2) Tegami Bachi (2) Toshokan Sensou (2) bishounen (2) ef - a tale of memories (2) isao takahata (2) psikolojik (2) rinne no lagrange (2) studio ghibli (2) AAA (1) Adarushan no Hanayome (1) Akagami no Shirayuki Hime (1) Akikan (1) Akuma to Dolce (1) Allison to Lillia (1) Anket (1) Ashita no Yoichi (1) Azumanga Daioh (1) Baby Princess (1) Birdy the Mighty (1) Bokura Wa Itsumo (1) Chi's Sweet Home (1) Double Arts (1) Eensy Weensy Monster (1) Freedom (1) Fullmetal Alchemist (1) Genji Monogatari Sennenki (1) Genshiken (1) Gosick (1) Hakushaku to Yousei (1) Hana to Akuma (1) Hetalia Axis Powers (1) Hidamari Sketch (1) Honey Hunt (1) Hoshi wa Utau (1) Inuyasha (1) Itazura na Kiss (1) Junk Town (1) Kamisama Dolls (1) Kemono no Souja Erin (1) Kigeki (1) Kiniro no Corda (1) Koibana Koiseyo Hanabi (1) Konnichiwa Anne (1) Koukaku no Regios (1) Kurokami (1) Kuroshitsuji (1) Kyou Koi wo Hajimemasu (1) Kyousogiga (1) Last Exile (1) Lovely Complex (1) Mahou Tsukai ni Taisetsu na Koto - Natsu no Sora (1) Maria-sama ga Miteru (1) Muv-Luv (1) Nodame Cantabile (1) Number (1) Nurarihyon no Mago (1) OAV (1) ONA (1) Otoyomegatari (1) Planetes (1) Psyren (1) RideBack (1) Romantik (1) Sangatsu no Lion (1) Sekai Meisaku Gekijou (1) Sekirei (1) Shout (1) Shuhei Kita (1) Sket Dance (1) Soul Eater (1) Sousei no Aquarion (1) Special A (1) Stranger - Mukou Hadan (1) Viper's Creed (1) Wallpaper (1) White Album (1) Z-Mazinger (1) Zettai Heiwa Daisakusen (1) a channel (1) ame to shoujo to watashi no tegami (1) anemone (1) aniplex (1) another (1) arete hime (1) askeri (1) detective conan (1) figür (1) flcl (1) fruits basket (1) fumiko no kokuhaku (1) fushigi yuugi (1) gainax (1) ghibli müzesi (1) goro miyazaki (1) hiiro no kakera (1) iblard jikan (1) inoue naohisa (1) inu x boku SS (1) japonya (1) josei (1) kill me baby (1) koisento (1) lucky star (1) mashiro no oto (1) mimi wo sumaseba (1) monster (1) neon genesis evangelion (1) out of sight (1) oyun (1) recorder to randoseru (1) sayonara zetsubou sensei (1) seiyuu (1) shaft (1) shitsuren chocolatier (1) sinema (1) smut (1) sora no woto (1) the pillows (1) tokyo (1) tokyo marble chocolate (1) un-go (1) vinland saga (1) watashi ni xx shinasai (1) yamanade (1) yuki kajiura (1) zero no tsukaima (1)